ریاضی رمز موفقیت

نمونه سوال ؛ نکات مهم ؛ دانستنی ها و... ریاضی

ریاضی رمز موفقیت

نمونه سوال ؛ نکات مهم ؛ دانستنی ها و... ریاضی

آیـــــــــــا می دانـــــــــــــــــــــیـــــــــــــــــــــــــــد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آیا میدانید پروانه‌ها با پاهایشان می‌چشند.

آیا میدانید زکریای رازی به غیر از الکل کاشف گوگرد هم هست

آیا میدانید وال برای شکار از صدای بسیار بلندی که دارد استفاده میکند و طعمه را فلج یا میکشد

آیا میدانید توماس ادیسون از تاریکی وحشت داشت.
آیا میدانید چشم شتر مرغ از مغزش بزرگتر است.

آیا میدانید در هر قطره آب ۳۳ میلیارد الکترون وجود دارد

آیا میدانید عمر خورشید ۵ میلیارد سال می باشد

آیا میدانید زنبور عسل ۲ معده دارد یکی برای جمع آوری عسل و دیگری برای هضم غذا

آیا میدانید شبکه چشم انسان ۱۳۵ میلیون سلول دارد که مسولیت تشخیص رنگها را بر عهده دارند
آیا میدانید بدن انسان ۵۰ هزار کیلومتر رشته عصبی دارد

کشف نبوغ نهفته قارچ‌ها در باروری ابرها



محققان در پژوهشی جدید دریافته‌اند قارچ‌ها از قابلیتی منحصر‌به‌فرد برخوردارند و می‌توانند به بارش بارانی که برای ادامه حیات به آن نیاز دارند،‌کمک کنند.

براساس گزارش دیسکاوری، محققان موفق به شناسایی سیستم ناشناخته‌ای در قارچ‌ها شده‌اند که به واسطه آن قارچ‌ها موجب باروری ابرها شده و  به بارش باران کمک می‌کنند. قارچ‌ها هاگهایشان را در اتمسفر رها کرده و هاگ‌ها منجر به ایجاد رطوبتی می‌شوند که در نهایت منجر به بارش باران خواهد شد.

به گفته محققان هاگ‌ها زمانی که در هوا رها می‌شوند، به ذرات معلق در هوا مشابه نمک و غبار تبدیل شده  و می‌توانند عملکردی هسته متراکم‌کننده رطوبت هوا داشته‌باشند،‌سطوحی که بخار آب روی آنها متراکم شده و به تدریج به باران تبدیل می‌شود. محققان دانشگاه میامی توانسته‌اند فرایند بزرگتر شدن قطرات بخار آب را با متراکم‌تر شدن روی سطح هاگ قارچ‌ها به خوبی مشاهده کنند. فرایندی که در طبیعت مشابهی ندارد و می‌تواند بر الگوی آب و هوایی در سرتاسر جهان،‌به ویژه در جنگل‌های گرمسیری مملو از قارچ در آمازون اثرگذار باشد.

یک قارچ می‌تواند در ثانیه 30 هزار هاگ را با سرعت 6.5 کیلومتر بر ساعت به اطراف پراکنده سازد و تخمین زده می‌شود قارچ‌ها سالانه 50 میلیون تن هاگ در اتمسفر رها می‌کنند.

محققان با بهره بردن از یک میکروسکوپ الکترونی توانستند فرایند وصل شدن ذرات آب در هوای مرطوب به هاگ‌ها و شکل‌گیری ذرات ایجاد کننده ابر را مشاهده کنند. محققان می‌گویند 16 هزار گونه قارچ می‌توانند این کار را انجام دهند،‌از این رو به نظر می‌آید قارچ‌ها که از فراوانی بالایی برخوردارند می‌توانند بر روند شکل‌گیری ابرها تاثیری غیرقابل انکار داشته‌باشند.